30 mei 2018

Callcenter

De actie voor de Dakhini moslims in India via TWR is afgerond. D.V. oktober 2022 starten we weer met een nieuw actiedoel. Tot dan!

Voor elke gemeente bestaat er de mogelijkheid om via een online(actie)omgeving in actie te komen. U kunt via onze tool makkelijk en snel bestellingen opnemen, verwerken, en laten betalen. Met gebruik van headsets (die wij aanleveren), een laptop (zelf mee laten nemen) en een internetverbinding kunnen we veel geld ophalen voor de actiedoelen. Dus kies een datum, selecteer de producten die je wilt verkopen en haal samen met je vereniging geld op voor de actiedoelen. Deze tool is al meerdere jaren in gebruik en wordt als erg positief ervaren.

We denken en helpen graag mee. Voor een belactie is het wel fijn als we tijdig weten wanneer de actie plaats vind. Daarom vragen we om tijdig (minimaal één maand van te voren) ons systeem te reserveren. Op deze manier kunnen we de actie goed voorbereiden.

Wat houdt het callcenter in?
In de online omgeving kunnen de NAW-gegevens van de gemeente ingevoerd of geïmporteerd worden. Op deze manier kunnen de adressen in groepsverband tegelijk worden gebeld. Via deze online omgeving voer je tijdens het bellen de bestelling in. Als er niemand thuis is, dan gaat het telefoonnummer weer terug in de route en wordt deze later weer aan een beller toegewezen.

Nadat de gemeente is afgebeld (vaak 1 of 2 avonden) komt er automatisch een bestellijst met alle gegevens. Deze bestellijst kan dan doorgegeven worden aan de commissie, zodat wij kunnen zorgen dat de actie-artikelen bij jullie komen. Het online-programma biedt ook de mogelijkheid om een compleet bezorgprogramma (pakbonnen gesorteerd op postcode) in gang te zetten. Onze ervaring is dat deze callcenter-variant veel organisatiewerk uit handen neemt en de opbrengst verhoogt!

Wat is er nodig om de actie te laten slagen?

  • Een lijst van de gemeente (bij de verwerking wordt er zorgvuldig met de adresgegevens omgegaan).
  • Een keuze welke actieproducten er verkocht gaan worden. 
  • Een aankondiging van de actie (via kerkblad of ander communicatiemiddel binnen de gemeente).
  • Één of twee belmomenten in 1 week, vaak in de avond, waarop  de jongeren de gemeente gaan bellen via het actiecallcenter.
  • Een datum waarop de producten afgehaald / bezorgd kunnen worden. Dit kun je ook aangeven in het actiecallcenter.

Samengevat
Het actiecallcenter biedt:

  1. Actie – Beweging, enthousiasme, een kartrekker. Jongeren komen in beweging als jullie in beweging komen. Jongeren houden ervan om bezig te zijn en volgen graag het goede voorbeeld. Zij komen in actie en er wordt actie gevoerd.
  2. Call – We bieden alle deelnemende jongeren een programma waarmee je kosteloos kunt bellen (via een laptop). We bellen de adressen van de eigen gemeente (ons kent ons). Deze adressen worden in overeenstemming met de wet AVG verwerkt.
  3. Center – Het doel staat centraal. Jongeren in Nederland en Dakhini-moslims in India vertellen over wie Jezus is. Tijdens de bel-avond staan de jongeren ook centraal. Gezelligheid, samenwerken en een goede onderlinge sfeer voert de boventoon. Maar dit kan natuurlijk ook vanuit huis, alleen of in tweetallen.